Polis polis potatis............


........ja resten kan ni själva=). Vilken förmiddag detta har varit. Jag och älsklingen åkte och lämnade tuvis på dagis. Där efter skulle vi vidare till bildelsfirman och på vägen dit....hmmm Ja där stod dom med radarn och sköt på femtio väg. Varken jag eller älsklingen såg dom och där kom vi i 61km/h. Älsklingen körde och mitt ord blev, Jaha!!! Tillbaka fick jag - Säg ingenting, var tyst.
Hihihihi och jag kunde inget annat än å skratta. Älsklingen blev dock lite sur för att jag gjorde det men hade jag kört så hade det ju varit jag som fått böter för på denna sträcka kör INGEN 50 km/h. Han/vi fick 2400kr i böter...ack så surt. Men vi var inte ensamma. Före oss stod det två bilar, under tiden tog dom in en till och när vi åkte två till. Ja dom blev rika i dag!!! Men jag kan inte förstå varför man måste vara så störig och otrevlig bara för man är polis. Vet ni vad dom även gjorde?? Jo dom sköt på oss när vi åkte i väg....herregud, vad tror dom egentligen. Att vi skulle gasa på så dom fick bötfälla oss igen, skulle inte tro det va!!

Nu har ni läst om hur våran vecka startade och jag hoppas att ni fick en bättre start än oss=). Våran helg har varit väldigt blöt. För det har nästan inte gjort någonting annat än å regnat. Så min och tuvis baklucke shopping fick utebli, även uppsala resan slopade vi. Tar den i slutet av veckan i stället. På lördag så blir det till att sälja på bakluckan så jag hoppas att många kommer och handlar om vädret vill vara med oss.

I dag har jag försökt att ta mig an vårat tvättberg och jag har kommit en bit på vägen=). Men våran tumlare har pajjat och det är så irriterande. För det underlättar ju så himla mycket när man ska tvätta sängkläder, badlakan och underkläder med mera. Jag personligen hatar att använda sånt om det inte är tumlat. Så när jag och tuvis var över och lekte hos våra vänner så sa hon ta med dig det och tumla det här. Tusen tack!!! I morgon fortsätter tvättningen och tuva ska för första gången sova på dagis. Vi tror att det kommer gå lika bra som allt annat men man vet ju aldrig.


Snart är augusti över och om två veckor blir man ett år yngre=). Har funderat en hel del på vad jag önskar mig.  Jag skulle så himla gärna vilja ha en liten bärbar dator som jag lätt kan ta med mig, sitta med i soffan/ sängen. För nu känns det som att man är så osocial när man sitter vi datorn och tex bloggar. Men jag är ingen person som brukar önska mig saker utan jag blir glad bara nån ger mig en kram och säger grattis!!!



Slänger in en bild från i somras. Mys i pappas knä efter spring i vattenspridaren med faster.

Kram / m



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet som egenföretagare, mamma och sambo!

Ni är det finaste jag vet!

RSS 2.0