Uppe med tuppen!


Usch i dag blev det en tidig uppgång för Tuva skulle få äta frukost på dagis för första gången. Mamman och pappan i familjen var helt slut och någonting i mig skrek - Ligg kvar!!!! Efter att ha dragit mig upp och sedan klätt på mig så var det dags att väcka lilla fis. Som för en gångs skull inte hade vaknat mellan halv sju och sju. Åååå vad trött hon var. Jag sa som vanligt, - Tuva hjärtat godmorgon.
Då vänder hon sig sakta över på andra sidan och fortsätter sova. Då säger jag igen - älskling ska du ta och vakna?? Då borrar hon in sig på magen och sover vidare....hihihi så söt. Efter tredje väckningen så drar hon sig upp och sätter sig men håller fortfarande ögonen stängda. Sen sträcker hon upp armarna och vill komma. Självklart när man kommer till mamma eller pappa så vill man fortsätta sova. Ja dom små är för gulliga. Man känner sig ju så dum när man väcker en sån tröttis=). efter lite mys i våran säng med välling så blev det full fart då vi talade om att hon skulle till dagis, Sötnosen vår.



Våran lilla tröttis=).
( En bild tagen i somras)

Vädret i dag är då riktigt tråkigt. Detta kallar jag för höstväder. Regnigt och grått ute inge vidare kul.
Jag och älsklingen som skulle passa på att snickra klart ute i dag
men vi får se dock blir man bara blöt på utsidan men det är ju inge kul att jobba i detta rusk.
I går kväll så städade jag och tuva, vek tvätt och plockade. När hon somnade så passade jag på att grunda klart ute på altan. Usch vad less jag är på målning nu=(. Men nu är det bara lite kvar och sedan klart, ÄNTLIGEN!!!!!!

Älsklingen jobbar sista eftermiddags passet i dag för att sen ha ledigt några dagra innan nattskiftet börjar på söndag kväll. Vi ska skicka in lite papper till vår nya bank och jag borde även plocka fram lite saker till bakluckan på lördag då jag och P funderar på att stå och sälja. Hoppas på bra väder för annars så blir det inget.

Nej nu ska jag nog gå och krypa ner en stund brevid älsklingen som landade i sängen igen. dock ombytta roller för han brukar aldrig lägga sig efter att han gått upp. Dock är det inte så konstigt att han är trött, eftersom han inte kommit hem förrän runt tjugo i tolv och sen upp tidigt igen.

Sitter nu i telefonen och väntar på försäkringskassan, vilken tid det ska ta. Ändå valde jag att dom skulle ringa upp tycker det är smidigare. Men en eloge till tjejen jag pratade med, grymt trevlig.

Nej nu ska jag krypa ner i sängen en stund.

kram / m



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet som egenföretagare, mamma och sambo!

Ni är det finaste jag vet!

RSS 2.0