Vilken dag!!


Hallå där! I dag är det underbart väder ute
strålande sol och blå himmel. Dock var det väldigt kallt i morse men vad gör det när dagarna är som denna. I morse åkte vi till dagis och lämnade Tuva. Hon vinkade glatt men hade inte riktigt tid med att säga hej då för hon ville ju leka. Det känns kanon för både oss och dagis såklart=). Efter att vi lämnat henne så åkte vi ner till affärn, sa hej och drack kaffe. Eftersom sovningen gick bra i går så behövde vi inte komma i dag när det var dags. Känns så konstigt att åka någonstans utan tuvis. Men jag och älsklingen åkte hem och fick lite nytto saker gjorda. han klippte gräset och jag klippte häcken samtidigt som jag skötte tvätten. Min underbara vän P kom förbi på fika efter att hon lämnat sina barn på dagis. Skönt att få lite egen vuxen tid. Lunchen tog vi på en restaurang här i stan, vilket lyx va!!!!
Nu har vi hämtat hem lillfia från dagis och även denna dag hade gått toppen bra, så två stota föräldrar åkte hem därifrån med en liten tjej som ville vara kvar och leka...hihihi.

Ååå vad jag längtar!! Tog mig i kragen och gå förbi frissan i dag för en ny tid, så nu är klippning och färgning bokad och om jag längtar. Mitt hår ser så hemskt ut och måste verkligen snyggas till, så nästa vecka är det dags=).

I morgon är det löning igen, jiihooooo...... första hela lönen. Sist var för 2 och ett halvt år sedan. Ska bli kul!! Ni kanske tycker att jag är löjlig men jag tycker det ska bli super kul å speciellt att få känna att man bidrar med pengar till familjen.


Nu ska jag och tuvis städa, plocka undan , dammsuga hänga tvätt och sedan tar vi en cykeltur i det fina vädret.



Tuva älskar att vraa inne i kaninernas hage=).

Kram / m



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet som egenföretagare, mamma och sambo!

Ni är det finaste jag vet!

RSS 2.0