Livet som tvåbarns mamma!


Hej alla fina! Ursäkta mitt dåliga bloggande men jag har prioriterat annat de senaste tre veckorna. För i morgon är det tre veckor sedan våran prins föddes. Dagarna har skenat i väg och det är helt ofattbart att de redan har gått tre veckor. Vi har mest bara varit och myst den senaste tiden. Vår nya familjemedlem trivs som fisken i vattnet och är super snäll, äter, sover och bajsar. Hur går det med Tuva då?
Hon är en stolt storasyster som pussar sin lillebror, sen säger hon att han är söt och går därifrån. Hon låter honom vara i fred och hon är super duktig och snäll.
Dock blev hon ledsen första dagen vi kom hem för han kunde ju inte gå med henne in på hennes rum och leka.
Men efter lite tårar så var det bra:).

Om hon blivit lite svartsjuk så har hon inte varit dum på honom utan blivit ledsen mot oss och gått in på sitt rum och vart ledsen vilket har gått över lika fort. Men hon är så duktig hon hjälper till när vi byter blöja då vill hon sitta med och ge våtservetter. Hon vill även hålla i lillebror vilket hon självklart får:). Vi tycker att det är viktigt att hon får vara med och hjälpa till. Jag tror att det är därför det funkar så bra för att hon vet att hon får och då behöver hon inte vara på.

Förra veckan började Tuva på dagis efter jag tror det är minst fyra veckor hemma. I morgon är det dags igen och hon tyckte det var lika kul och det funkade jätte bra förra veckan. Få se den här veckan för nu är det jag och Lill plutt som ska hämta.

Än så länge har vi knappt märkt av att vi har två barn för dom är otroligt snälla båda två.
Livet som tvåbarns mamma är Underbart!

Den här veckan är jag själv på eftermiddagen och kvällen för Marcus jobbar.
Jag är otroligt glad över hur duktig vår prinsessa är när det är dags för nattning. I dag somnade hon tjugo över sju och Melvin har sovit sen åtta så han kommer sova nån timme till innan det är dags för amning.
Innan han kom så var jag lite orolig för om Tuva skulle vakna på natten. Hon har alltid sovit tungt men man visste ju inte hur det skulle bli. Men hon sover fortfarande som en stock på natten och det är super skönt för då är hon utvilad när hon vaknar och pappan i familjen får också sova:).

Vi har tagit massor med kort på kameran men jag har inte lagt in dom på datorn än. Men nån bild har jag nog tagit på mobilen.

Just det tusen tack för fina kommentarer det värmer:).

Kram M




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet som egenföretagare, mamma och sambo!

Ni är det finaste jag vet!

RSS 2.0