Grymt skönt!!

Å i dag har det varit en toppen dag. Började dagen med mys med mina älsklingar innan stora älsklingen skulle sova efter ett 12 timmars natt pass. Jag och tuvis gick då upp, busade och åt frukost. Fick ett meddelande av m som frågade promenad??? Och självklart så kunde man ju inte tacka nej då solen sken och kroppen bara skrek GÅÅÅ UUUT!!! Vilket vi gjorde, det blev en promenad på nästan en och en halv timme och prinsesssan sov så skönt i vagnen. Det var superskönt!!!
Jag hade ju redan värmt upp i går då jag , mamma , älsklingen och fabbe tog en prommis på två timmar. Även då sov tuva skönt.
Efter dagens promenad blev det lunch och något så onyttigt. Första semlan dök ner, men det var en
engångsföretelse men ack så god. Vid fyra tiden bar det av ner på gymmet första gången sen fyra veckor då man varit krasslig. Så skönt att va igång igen men kommer aldrig göra om samma misstag att gå den tiden för gud vad med folk,  måste alla träna samtidigt som mig?
Allt tar ju sån tid då allting är upptaget och jag hatar när man inte får något flyt i träningen. Men det var skönt att vara där i alla fall. Så nu känner jag mig nöjd och duktig=). På kvällningen har jag kollat på Familjen Annorlunda och Spårlöst. Undertiden passade jag på att göra affirmations kort. För er som inte vet vad det är så är det små lappar som man antingen köper färdiga eller gör. Jag gjorde mina själv och på dom ska man skriva saker som peppar och gör en glad. För ökad självkänsla och självförtroende.

Mina lappar lyder:
- Du är värdefull!
- Vad fin Du är i dag!
- Ingenting är omöjligt!
- Kärlek ger Dig viljan!
- Vad duktig Du är!
- Kämpa på Du klarar det!
- Motgångar ger framsteg!
- Ge inte upp, det ger resultat!
- Vi alla kan!

Dessa lappar kan man antingen placera ut på flera olika ställen i hemmet, så när du går förbi kan du stanna och och läsa och tänka tex. ja det är jag, eller fan vad duktig jag är. Vill man inte placera ut dom kan man ha dom i en hög och sedan bläddra igen och läsa dom. Ingen bestämmer vad det ska stå, hur du gör dom eller vart du sätter dom FÖRUTOM Du själv. Skriv sånt, du behöver höra och sånt som peppar dig. Det har jag gjort! Jag kommer nu att läsa dessa minst en gång om dagen känner jag mig nere och ledsen så blir det fler gånger.

Dessa affirmationer kanske inte passar dig men kom på andra, dessa har jag kommit på efter vad jag tycker att jag behöver läsa , höra och förstå.
Jag har kommit till en punkt där det inte längre finns några motgångar förutom mig själv så nu kör vi. I morgon blir det långpromenad och eventuellt ett gym pass.

Nu blir det sängen för tulltan sover sen några timmar tebax och älsklingen har åkt till jobbet.
God natt på er, sov så gott ♥.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet som egenföretagare, mamma och sambo!

Ni är det finaste jag vet!

RSS 2.0