Fullspäckade dagar!

Hej fina du! 
Här hemma går dagarna i ett och tiden bara springer i väg. I måndags och tisdags var det jobb. Barnen var hur trötta som helst på morgonen. Man känner sig så dum när dom inte vill någonting annat än att sova när man väcker dom klockan sex på morgonen. Tuva är mig upp i dagen när hon är så där trött. 
Grinig, trött, vill helst vara i fred och orkar inte med sig själv. Men när dom väl är påklädda och står på bron så är humöret på topp igen. 

I tisdags kväll tog jag en långpromenad med Tuva som cyklade brevid. Så mysigt och vädret var toppen. 
På vägen hem stannade vi till hos mamma. Melvin och älsklingen mötte upp oss för dom skulle svetsa någonting. När jag och Tuva skulle gå hem så ville lilleman gå med. Klockan var åtta på kvällen så jag tänkte för mig själv att det här kommer bli något men han orkade gå hela vägen till bowlinghallen alltså nästa hela vägen hem.

Tuva på promenaden. 


I går var jag in till Uppsala för att göra en skadebesiktning på bilen. Det gick bra och tid är bokad för lagning! 

Efteråt blev det en snabbsväng på stan och lite shopping. 
Ja jag vet igen, men det är bara så kul att äntligen kunna handla kläder. Fick dock hålla igen eftersom vi shoppade i söndags. När jag ändå var i stan så passade jag på att växla pengar på Forex. Hade lovat mamma att hämta lite blommor på grossen. Detta kommer jag på vid jälla på vägen hem och får snällt vända. 


På bilden ovan ser ni vad jag har införskaffat till min sommar garderob. 
6 st linnen, 1 svart långklänning, 1par mjukis shorts, 1 svart spets tröja kortärmad, 1 tjock tröja, 1 par solglasögon och 2 bikini. 

Trodde ärligt talat att jag aldrig skulle införskaffa mig bikini. Måste komma över den där dumma spärren i huvudet. Usch det är sjukt jobbigt att visa sig för andra i bikini folk får titta och tycka hur mycket dom vill. Om inte annat kanske det bara är jag som tror att folk tittar och tycker, vad vet jag.  Men jag måste börja vara stolt över mig själv, min kropp och det jag åstadkommit på så kort tid ändå. 
Men dessa bikinisar köpte jag på Lindex sjukt sköna, snygga och hålla tuttarna där dom ska.. Hihi!  ( Dock syns dom inte så bra på bilden.)

Blev även lite nytt till M och barnen. Mest till Melvin eftersom har vuxit ur massor med kläder. 


Jag och barnen var själva i går på eftermiddagen och kvällen. M har jobbat tio år på Sandvik och var bjuden på middag och extra aktie utdelning så han kom inte hem förrän närmare halv elva. 
Men på mig och barnen gick det ingen nöd. På eftermiddagen åkte vi till min fina vän och hennes familj för middag och massa lek. Så mysigt och barnen leker så fint ihop och dom har så kul ❤️. 
Inte ofta man får se alldeles ny kläckta kycklingar, så söta. 
Efter några timmars lek åkte vi hem och kröp ner i sängen. 

Nu ska jag färga håret sen väntar pappers jobb och i kväll blir det grill kväll på dagis ❤️. 

Kram M 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet som egenföretagare, mamma och sambo!

Ni är det finaste jag vet!

RSS 2.0