Funderar på att börja blogga igen...

God kväll! 
Oj oj oj nu var det verkligen länge sedan jag skrev någonting här. 
Det har hänt så otroligt mycket sen jag skrev sist. 

Jag vågade ta klivit, satsa och följa min dröm att driva eget företag.
 Efter mycket velande hit och dit så bestämde jag mig för att köpa min mammas blomsteraffär 1 september 2016. 
Vilket betyder att det nu är jag som driver och äger Blomstershopen, så underbart.
Så här sitter jag nu i skrivandes stund och tänker vilken tur att jag vågade satsa och följa min dröm. 
Det har varit mycket jobb det senaste året men jag är så glad och tacksam för all respons. Det både värmer och stärker. 
Men framför allt jag går till jobbet varje dag och får göra det jag älskar mest av allt. 
Floristyrket är helt underbart men också slitet. Men det bästa av allt är att jag får skapa varje dag, ingen dag är den andra lik och jag får träffa underbara kunder dagligen. 
Just nu är det mycket skyltning och märkning, som lilla julafton med alla nya fina varor. Ni får bara inte missa dom.
 Här kommer några bilder:
(null)

(null)

(null)

Men tillbaka till bloggandet, jag funderar på att börja blogga igen. Det är ju som en liten dagbok och så roligt att gå tillbaka och läsa allt vi gjort, funderingar och tankar.
Framför allt när det gäller barnen. 

Nu undrar ni säkert hur familjen mår. 

(null)

Med dom är det bara bra. Barnen börjar bli stora nu och förra veckan fyllde Melvin fem år, galet så fort det gått. 
Efter sommaren börjar han i förskole klass och tiden med dagisbarn är förbi. 
Intresset för meckning har bara växt mer och mer och Melvins största intresse just nu är cykling och han är grym på det. Han älskar att mysa och är otroligt pappig men också mammig. Han har ett stort hjärta och Älskar att kramas men vet vad han vill.

(null)

Tuva börjar bli stora tjejen och fyller snart åtta år. Största intresset just nu är musical.ly och göra slime. Längtan till åtta årsdagen är stor och vi närmar oss. En otroligt klok, underbar, omtänksam och envis liten dam.

(null)

Med mig och Marcus är allting bra. Vi har som alla andra haft upp och nergångar men är starka ihop. Han är min andre hälft och stöttar mig i allt jag gör och utan honom skulle jag inte vara här där jag är i dag. Vi har mycket roligt framför oss.
 Huset har varit en tuff bit hos oss men nu har vi börjat få klart en hel del punkter och måsten som hängt över oss och vi båda känner att det är så skönt. Nu siktar vi på köket framöver och det är min stora dröm, ett nytt kök. Vilken dröm, större ytor och bättre planerat! 
Nu när jag jobbar så mycket så är tiden med familjen hemma viktigast för mig och man märker på barnen hur mycket dom uppskattar det. 
(null)

I somras tog vi med barnen och åkte till Cypern en vecka. En underbar vecka som hela familjen behövde. Massa bad, lek och god mat med sol och värme. Batterierna laddades och vi njöt. 

Nu är fokus julen och vi längtar. Massa mys men för mig betyder också julen mycket jobb och sena kvällar men som jag älskar och ser fram emot det. 
Nu ska jag ta lite kvälls fika och kolla på Navy med min andre hälft. 

Hoppas ni vill börja följa min blogg igen! 
/ kram 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet som egenföretagare, mamma och sambo!

Ni är det finaste jag vet!

RSS 2.0