Trodde inte det skulle hända mig!

God kväll! 
Vilken dag jag haft på jobbet. Supermysiga kunder och det börjar kännas att många börjar planera inför advent och jag älskar det. 
Man gör fint och mysigt hemma, alla hem pyntas lite extra och jag längtar tills jag snart ska börja smyga in julen här hemma. 
På jobbet har jag redan börjat få julvittring och det är så mysigt. 

Efter jobbet i dag hade Tuva och mamma gjorde mysig middag i gamla delen hos mamma. Vi åt gott, myste, pysslade och smyg lyssnade på julmusik. Jätte mysigt! 

Tiden går fort när man trivs och det märks på barnen men framför allt så kom det som en käftsmäll för mig. 
Jag kunde väll aldrig i min vildaste fantasi tro att det skulle hända mig, Trettioårskrisen!
Men den sjunde september var det dags för mig att bli vuxen. Trettio skulle bli fyllda och Gud så jobbigt det var. 
Det var helt sjukt så påverkad jag blev, trodde aldrig att man kunde få trettioårs kris utan att det bara var ett dumt påhitt. 
Men oj så fel jag hade. Jag kände av det ett bra tag innan men absolut värst var dagen före. 
Jag mådde illa, kände ett tryck över bröstet och var rädd på riktigt. Nu tycker ni säkert att jag är helt galen men så var det. 
Men vad var jag rädd för?? 
Det kan jag faktiskt inte svara på men tror det var för att inte vakna eller att någonting hemskt skulle hända. Det kändes bara så stort och allvarligt och hela tiden så skulle alla kommentera att jag skulle bli gammal. 
På kvällen ville jag bara somna för att sedan få vakna på morgonen och upptäcka att ingenting hänt mig och jag överlevde.
Vilket jag också gjorde, uppenbarligen eftersom jag sitter här och skriver till er men för mig var det så skönt. 
Dock hann jag bara somna in för att vid ett tiden på natten bli väckt och halvt ihjäl skrämd av mina fina tjejkompisar som var här för att fira mig. Vilket dom gjorde med råge, tre st mora nisse, goa räkmackor och champagne i glaset. Sedan beskådade jag min vackra tomt som var fylld med toapapper.
Men jag trodde faktiskt att jag skulle komma undan, fel av mig.  

(null)

(null)

(null)

(null)

Någon månad före så bestämde jag mig för att jag ville göra något roligt av att bli gammal så vi ställde till med en trettio års fest. 
Bara min närmaste familj och vänner blev bjudna och vi fick en super rolig kväll ihop som jag sent kommer att glömma. 

Nu när jag fyllt trettio så inser jag att det inte var så farligt som jag trodde och minns det med ett leende på munnen. 
Men jag har mer och mer börja leva efter ett motto. 
Att i den mån jag kan göra saker med mina nära och kära som jag vill göra i den mån jag kan och har råd och inte skjuta på saker. 
Sluta tänka som jag gjort förut att det där kan jag göra sen, vaddå sen! 
Jag vet ju inte hur livet ser ut om tio till femton år och därför tänker jag göra saker här och nu, samla minnen tillsammans med dom som ligger mig varmt om hjärtat. 

Så här är jag nu, en glad och nöjd nybliven trettio åring som trivs med livet och tillvaron! 

(null)

Nu blir det sängen och ladda inför morgondagen. En morgondag som kommer betyda ett stort steg framåt i rätt riktning. 

Kram / Matilda 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet som egenföretagare, mamma och sambo!

Ni är det finaste jag vet!

RSS 2.0