Jobb time!

Morgonen började helt underbart här hemma vaknade av att Tuva stod och ropade efter dada=pappa i sin säng. Märks att han har jobbat nu och inte varit hemma. M löft över henne och vi mös innan det var dags för uppgång. Älskar mornarna med Tuva för hon är helt underbar och hon bara älskar att mysa=).
Måste bara flika in om gårdagens morgonstund. Tuva låg och åt välling i sängen ocj jag låg brevid som vi alltid gör. Hon är ju en stor tjej nu som ska hålla flaskan själv. Så jag pussade henne på kinden och sa: - Mamma älskar dig!
Då släpper hon flaskan med ena handen, tittar på mig och smeker mig på kinden. Sedan tar hon flaskan igen och fortsätter att äta. Jag rös i hela kroppen av lycka och sedan kom det en liten tår och ett stort leende av en stolt mamma till världens finaste dotter ♥.

Men åter till denna dag. Efter frukosten så var det dags för mig att bege mig till jobbet. Ska nu jobba i två veckor medans M är hemma för lite pappa ledighet. Det har varit en super rolig dag på jobbet. Skönt att komma ut och känna att man bidrar med lite till hemmet och få träffa folk. Har varit en toppen dag med mycket skratt, glada kunder och en hel del att göra. Men gud vad man saknar sessan, förstår nu älsklingen hur han känner när han är och jobbar. Fast samtidigt kul att dom får vara själva och mysa.
För jag tycker att det är otroligt viktigt att dom får egen tid precis som jag och Tuva får.
Efter jobbet var det snabbt hem för ombyte och sedan iväg igen för möte på kommun huset om upphandlingen om blommor. Personligen tycker jag att det är sjukt att en butik ska få allt vore det inte bättre om kommun gynnade fler precis som dom gör i dag! Men nu ha vi varit där, tagit del av den lilla informationen och sedan får vi se hur det slutar.

Mina älsklingar var hos mamma och väntade för där bjöds det på middag efter men tulltan sov när jag kom dit. Men jag hann ju i alla fall att träffa henne i fem minuter innan jag åkte på mötet.
Middagen var smasken och till det bjöds det på nostalgi= Fångarna på fortet! Älskar det pogrammet men hata ormarna....usch vad äckligt.

Prinsessan är det full fart på här hemma. Hon står mot allt och går med hjälp av att hålla i sig mot saker. Ibland eller ganska så ofta så släpper hon för att gå men lyckas inte riktigt men en del dunsar i baken blir det=). Men hon är envis...undra vilka hon berås på????

Tuva sover nu så sött i sin säng, älsklingen är i källaren och meckar med båten och jag ska strax ta och krypa ner så jag orkar upp i morgon bitti men först så ska jag gå ner och se hur det går för honom.



Mina guldklimpar och finaste♥.
Älskar den här bilden som togs för några veckor sedan ute på ön.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet som egenföretagare, mamma och sambo!

Ni är det finaste jag vet!

RSS 2.0