En toppen dag som slutade med något så hemskt!

I dag har det varit fullspäckat schema här hemma. Tuvis vaknade vi halv åtta då älsklingen kom hem från jobbet, vi mös en stund i sängen och sedan gick vi upp och gjorde oss klara. Det var dags för den årliga fönsterputsningen och gardinuppsättningen hos mamma. Hon sa för några år sedan att hon inte ville ha någon julklapp utan det betyyde mer om jag gjorde det åt henne och det har jag nu gjort i några år. Så i dag var det dags igen och det gick galant och blev så fint. Nu är det julpyntat här hemma och hos mina favoriter. När jag var klar s åkte vi hem hämtade älsklingen åkte vidare till öregrund till systemet där vi inhandlade massa olika öl som vi skulle ge min underbara svåger som i dag fyllde 40 år. Sedan hem göra ordning presenten duscha, göra oss i ordning och sedan åka på middagen. Det var stresigt men vi hann och det var otroligt trevligt. Massa grattis kramar till dig min underbara svåger På vägen hem så snöade det något kopiöst till och från och det var inge kul att köra. Men väl framme i gimo så lugnade det ner sig. När vi kom efter skogsängen så såg jag att det blinkade där framme och att det såg så konstigt ut. Tre bilar var före oss då vi upptäckte att det precis har hänt en trafikolycka med en buss inblandad. Jag och älsklingen sprang ut och min första tanke var att det kunde vara mamma och dom som låg en bit före oss. Älsklingen sprang före och jag pratde med en kvinna som var chockad och hon sa att jag inte skulle gå ända fram. Jag frågade om dom ringt efter ambulans och det hade dom precis gjort. När jag passerade henne så såg jag mamma och dom och kunde pusta ut. Men i stället så såg jag att en bil låg intryckt under bussen med en person i. Älsklingen hade sprungit ner till bilen där det var två personer till varav ena var en chockad passagerare från bussen. Vill inte gå in på mer detaljer här men ambulans och brankår och polis kom till platsen. Dom förde sedan killen i bilen till sjukhuset. Det var ju stopp i trafiken och det  skulle ta en timme innan vi kunde komma förbi så vi vände och åkte över ånö hem. Jag håller nu mina tummar för personen i bilen och att det inte var någon mera med. Men det värsta är att jag känner igen reg. nummret så bra men kan inte koppla men jag hoppas så innerligt att det inte är så.

Nu har vi precis kollat på utröstningen av idol och äntligen så åkte Linnea ur och så kul att Minnah fick gå vidare.
Tänkte mysa lite med älsklingen nu innan det blir sängen.

Men sov gott massa kramar



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet som egenföretagare, mamma och sambo!

Ni är det finaste jag vet!

RSS 2.0