Kyla, ved och bara va!

Hej fina! 
Hur har du det i kylan? Vi har det bara bra men eldar för fullt så här hemma har vi det varmt och skönt. Efter en vecka med jobb, skola och dagis så tog vi en väl behövlig sovmorgon. 
Resten av dagen har gått till att hämta hem mera ved då det gått åt mycket mer än väntat eftersom vi haft mellan minus tio och tjugo minus ett tag till och från senaste veckorna. 
I morgon ska vi hämta hem ett till lass eftersom vi inte hann mer i dag innan mörkret kom. Tuva och Melvin lekte i snön under tiden vi lastade veden. 

Barnen är påväg ner i ett varmt bad efter middagen innan ned varvning i soffan. 

Nu är det bara två veckor kvar tills vi åker till Idre. Barnen är spända och längtar. Det ska bli super mysigt att komma i väg och vi åker tillsammans med syrrans familj. 
Första gången för barnen på slalom skidor och jag har inte åkt sen jag var femton år. Men det är och ska bli grymt kul! 
Måste bara packa massa varma kläder eftersom jag fryser ständigt. 
Ni som känner mig väl vet att jag är mer för sommar och värme men längtar massor till vår tripp till fjällen. 
M älskar skidor och snön och barnen är riktiga ute barn och älskar snön så det kommer bli toppen. 
Vi har pratat sedan vi blev ihop för tio år sen att vi måste åka till fjällen så nu tyckte vi det var dags. 
M åkte med mig till värmen och insåg hur underbart det var så nu är det min tur att för första gången åka till fjällen och få se hur vackert det är där. 
Barnen ska faktiskt få gå skidskola så dom får bra grunder och lära sig rätt från början. 
Jag lovar att blogga från resan. 

Tänk att vi snart varit i hop i tio år. Tiden går så fort men i april är årsdagen. 
Inte bara vi som firar tio år utan i juni är det tio år sedan jag tog studenten och det verkar som det blir en återträff i sommar. Så himla kul! Förstå vilket år 2016 kommer bli. 

I går var det Tulpanens dag och jag fick äran att göra en bukett med 72 st tulpaner till en lycklig dam som fyllde oväntat 72 år. 
Visst är det vackert? 


Hoppas ni får ett mysigt avslut på denna lördag! 

Kram M 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Livet som egenföretagare, mamma och sambo!

Ni är det finaste jag vet!

RSS 2.0